Algemene voorwaarden

Deze algemene voorwaarden zijn op onze werkzaamheden van toepassing

Artikel 1 – Definities

In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:

Opdrachtnemer:

Caroline Bun Coaching

Opdrachtgever:

De natuurlijke of rechtspersoon die aan Opdrachtnemer opdracht heeft verstrekt tot het verrichten van diensten op het gebied van coaching, training/therapieën of aanverwante werkzaamheden.

Coach:

Caroline Bun, de bij de VIV aangesloten coach, alsmede Maurice Hirschhaut.

Therapeut:

Caroline, de bij de VIV aangesloten therapeut, alsmede Maurice Hirschhaut

Cliënt:

De natuurlijke persoon die deelneemt aan het begeleidingstraject op het gebied van coaching, training of therapie.

Diensten:

Alle werkzaamheden waartoe opdracht is gegeven, of die voortvloeien uit, dan wel direct verband houden met de opdracht, een en ander in de ruimste zin des woords.

Overeenkomst:

Elke afspraak tussen Opdrachtgever en Opdrachtnemer tot het verlenen van Diensten door Opdrachtnemer ten behoeve van Opdrachtgever.

VIV:

De Vereniging Integrale Vitaliteitkunde.

Artikel 2 – Toepasselijkheid

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle geleverde diensten van coach/therapeut.
  2. Opdrachtgever gaat akkoord met algemene voorwaarden.

Artikel 3 – Toepasselijke gedragsregels en reglementen

Coach/Therapeut voeren hun diensten uit in overeenstemming met de beroepsregels en achten zich gebonden aan het Klachtenreglement van de VIV dan wel de daarvoor in de plaats tredende beroepsregels en tuchtrechtspraak.

Het Klachtenreglement en de Algemene Voorwaarden en het tuchtrecht zijn te vinden op de website www.vivnederland.nl/organisatie/reglementen.

Artikel 4 – Tot standkoming van de overeenkomst

  1. Offertes en gedefinieerde aanbiedingen van diensten zijn vrijblijvend en gebaseerd op de informatie die door de Opdrachtgever is verstrekt.
  2. De Overeenkomst komt tot stand door aanvaarding.

Artikel 5 – Uitvoering van de overeenkomst

  1. Iedere Overeenkomst leidt voor Opdrachtnemer tot een inspanningsverplichting, waarin Opdrachtnemer gehouden is zijn dienst naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uit te voeren.
  2. Wanneer Opdrachtnemer dit nuttig of noodzakelijk acht, kan in overleg met opdrachtgever een dienst door derden worden uitgevoerd en/of kan hij door derden worden bijgestaan.
  3. Wanneer Opdrachtnemer de opdracht krijgt om in samenwerking met een derde een opdracht of een gedeelte daarvan te vervullen, zal Opdrachtgever in overleg met alle betrokkenen vaststellen wat ieders taak is. Opdrachtnemer aanvaardt geen hoofdelijke aansprakelijkheid, noch aansprakelijkheid voor de uitvoering van de taak en de daarbij behorende werkzaamheden van de derde.

Artikel 6 – Honorarium en kosten

  1. Het honorarium van Opdrachtnemer bestaat -tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen- uit een vooraf bepaald vast bedrag per Overeenkomst c.q. per geleverde dienst en/of kan worden berekend op basis van tarieven per door de Opdrachtnemer gewerkte tijdseenheid.
  2. Alle honoraria zijn exclusief heffingen van overheidswege zoals BTW alsmede exclusief reis- en andere kosten ten behoeve van Opdrachtgever gemaakt waaronder begrepen maar niet beperkt tot declaraties van ingeschakelde derden.
  3. Opdrachtnemer kan Opdrachtgever verzoeken een redelijk voorschot te betalen in verband met honoraria die Opdrachtgever verschuldigd is of zal worden en/of onkosten die ten behoeve van Opdrachtgever moeten worden gemaakt. Opdrachtnemer heeft het recht de uitvoering van de werkzaamheden op te schorten tot het moment dat Opdrachtgever het voorschot aan Opdrachtnemer heeft betaald, dan wel daarvoor zekerheid heeft gesteld.
  4. Opdrachtnemer behoudt zich het recht voor jaarlijks de honoraria aan te passen wegens wijziging van de algemene prijsindex en wegens door overheid opgelegde maatregelen.
    1. Alle betalingen dienen door de cliënt/opdrachtgever te geschieden binnen 15 dagen na dagtekening van de declaratie. De betalingen worden allereerst in mindering gebracht op de oudste openstaande schulden.
    2. Bij niet-betaling binnen 15 dagen na dagtekening van de declaratie door de cliënt/opdrachtgever, is de cliënt/opdrachtgever zonder nadere aankondiging of ingebrekestelling in verzuim. De door cliënt/opdrachtgever verschuldigde rente over de hoofdsom vanaf de datum van verzuim tot aan de dag der algehele voldoening bedraagt 0,9% per maand of een gedeelte daarvan.
    3. Alle (buiten)gerechtelijke incassokosten welke gemaakt zijn ter verkrijging van de voldoening van de declaratie in dan wel buiten rechte komen voor rekening van cliënt/opdrachtgever. Indien de opdrachtgever consument is, worden incassokosten in rekening gebracht volgens de Wet Incassokosten
      (excl. BTW):
    – Minimumtarief € 40
    – 15% over eerste € 2.500
    – 10% over volgende € 2.500
    – 5% over volgende € 5000
    – 1% over de volgende € 190.000
    – 0,5% over het meerdere van de hoofdsom met een maximum van € 6.775,-Indien de opdrachtgever een rechtspersoon is, of een natuurlijk persoon die handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf wordt aanspraak gemaakt op buitengerechtelijke incassokosten van 15% van de verschuldigde hoofdsom, met een minimum van € 75,-. 

Artikel 7 – Beëindiging van de overeenkomst

  1. Opdrachtnemer is gerechtigd de Overeenkomst, met onmiddellijke ingang, te beëindigen door middel van een aangetekende schriftelijke kennisgeving hiervan aan Opdrachtgever, indien Opdrachtgever in gebreke blijft met voldoening van de door Opdrachtnemer verzonden factuur, binnen gesteld termijn na schriftelijke aanmaning.
  2. Opdrachtnemer is gerechtigd de overeenkomst, met onmiddellijke ingang, te beëindigen door middel van een schriftelijke kennisgeving hiervan aan Opdrachtgever, indien enige uit deze overeenkomst voortvloeiende verplichting binnen 14 dagen na schriftelijke aanmaning niet of niet behoorlijk alsnog wordt nagekomen.
  3. Zowel Opdrachtgever als Opdrachtnemer kan de overeenkomst met onmiddellijke ingang door middel van een aangetekend schrijven beëindigen indien de ander in surseance van betaling komt te verkeren of in staat van faillissement is verklaard.

Artikel 8 – Annuleringsvoorwaarden

Bij annulering door Opdrachtgever van coaching en therapeutische individuele trajecten binnen 48 uur voor aanvang van de betreffende activiteit kan Opdrachtgever 100% van de kosten van de geannuleerde uren c.q. van het overeengekomen honorarium in rekening brengen.

Bij annulering door Opdrachtgever van deelname aan meerdelige groepssessies zijn de totaalkosten van de meerdelige groepssessies aan Opdrachtnemer verschuldigd tenzij deze annulering twee weken voor de eerste groepssessie plaatsvindt.

Bij annulering door Opdrachtgever van deelname aan een eenmalige groepssessie zijn de totaalkosten van de  groepssessie aan Opdrachtnemer verschuldigd tenzij deze annulering twee weken voorafgaand aan  de  groepssessie plaatsvindt.

Artikel 9 – Overmacht

Indien Opdrachtnemer door overmacht wordt verhinderd de overeengekomen werkzaamheden geheel of gedeeltelijk uit te voeren, heeft hij het recht de uitvoering van de overeenkomst op te schorten of de overeenkomst geheel of gedeeltelijk als ontbonden te beschouwen, zonder dat hij tot enige schadevergoeding of garantie gehouden is.

Artikel 10 – Aansprakelijkheid

Opdrachtnemer is slechts aansprakelijk voor schade geleden door Opdrachtgever, die het rechtstreeks en uitsluitend gevolg is van een aan Opdrachtnemer toe te rekenen tekortkoming, met dien verstande dat voor vergoeding alleen in aanmerking komt die schade, waartegen Opdrachtnemer verzekerd is, dan wel redelijkerwijs, gezien de in de branche geldende gebruiken, verzekerd had behoren te zijn.

Artikel 11 – Geschillen

  1. Op alle overeenkomsten en rechtshandelingen tussen Opdrachtgever en Opdrachtnemer is Nederlands recht van toepassing.
  2. Indien Opdrachtgever c.q. Cliënt en Opdrachtnemer een geschil hebben voortvloeiend uit deze overeenkomst, worden zij gestimuleerd door de vereniging dit geschil in overleg op te lossen. Als dit niet lukt, kan de klacht worden overgedragen aan de mediator/klachtenbemiddelaar; deze velt geen oordeel, maar zal trachten beide partijen tot een overeenkomst te laten komen.
  3. Indien overleg en/of mediation niet tot een oplossing van het geschil leidt, biedt de vereniging de mogelijkheid de klacht voor te leggen aan de tuchtrechter.
  4. Als lid van de VIV beschikken we over een aansluiting bij een geschillencommissie waardoor we tegemoet komen aan de eis zoals die door de WKKGZ (Wet Kwaliteit, Klachten, Geschillen en Zorg) verplicht wordt gesteld. Dit is het reglement behorende bij de Geschillencommissie Reglement Geschillencommissie.
  5. Het tuchtrecht van de TCZ is op onze werkzaamheden van toepassing.
  6. Ingeval van niet tijdige betaling draagt Caroline Bun Coaching & Healing de inning van de openstaande facturen over aan Medicas BV, incassojuristen, waar de volgende voorwaarden voorwaarden op van toepassing zijn, met uitzondering van artikel 3, waarvoor 48 uur geldt in plaats van 24 uur.

Bedrijfsinfo Caroline Bun Coaching

Adres: Hamerstraat 98
Postcode: 1402 PX
Plaats: Bussum
E-mailadres: [email protected]
KVK-nummer: 65633830

Ervaringen van klanten

B.

Ik merk zo’n effect van de laatste afspraak. Ik ervaar een enorme rust sinds ik bij je ben geweest. Heel bijzonder. De paniek die ik voelde is er niet meer.

Peter

Ik heb veel aan de sessie gehad en heb er nog steeds veel aan. Fysiek voel ik me fitter, er zit geen onrust in me, ben meer in balans met mezelf en voel me niet langer een piekerend hoofd bovenop een krakkemikkig lichaam. De pijn zoals ik die vaak in mijn schouder en nek voel is ook steeds weggebleven, dus van krakkemikkig is gelukkig geen sprake meer. Door een paar keer per dag nadrukkelijk mijn rust te pakken en ‘in me te gaan’ probeer ik dit vast te houden en tot nu toe lukt dat opvallend goed. Verder valt me op dat ik meer in het moment zelf zit en niet intussen ook aan allerlei andere dingen loop te denken. Vrienden met wie ik nog op pad was, vielen het ook op, ze zeiden dat ik zo opgeruimd en ontspannen was. Nou, als ik het teruglees is het echt de beschrijving van een succesverhaal, maar ja, zo voelt het ook :-). Bedankt voor de wonderlijke sessie :-).

Hella van Kampen

Op een pure, eerlijke en respectvolle manier word je gespiegeld, altijd thuiskomen bij Caroline en Maurice.

Meer ervaringen van klanten>>

Hoe we onze kwaliteit waarborgen

 

We volgen jaarlijks bijscholingen om op de hoogte te blijven van nieuwe ontwikkelingen op ons vakgebied.

We zijn lid van de Vereniging Integrale Vitaliteitskunde (VIV), een vereniging voor therapeuten die staan voor professionaliteit, kwaliteit en deskundigheid. Vanuit onze beroepsvereniging ontvangen we visitaties waarin wordt gecontroleerd of we aan alle wettelijke eisen voldoen. En we hebben ons gecommitteerd aan de beroeps- en praktijkcode van onze beroepsvereniging.

Bovendien zijn we aangesloten bij de geschillencommissie TCZ, waardoor we tegemoet komen aan de eis zoals die door de Wet Kwaliteit Klachten Geschillen en Zorg (WKKGZ) verplicht is gesteld. 

Coaching

Wat het ook is waar je last van hebt, onze coaching brengt je rust, bevrijding, helderheid en de gewenste verandering.

Workshops

Wil je minder denken en meer vanuit je gevoel leven? Of wil je je leven verrijken met de voor jou beschikbare spiritualiteit? Ben je zelf coach of hulpverlener en wil je je cliënt beter aanvoelen? We hebben voor elk wat wils.